Mapovanie okolia škôl
Na začiatku spolupráce s každou školou absolvujeme socio-priestorové mapovanie a sériu dopravných mapovaní, ktoré nám pomáhajú odhaliť problémy v lokalite. Tieto problémy sa často týkajú stavu pešej infraštruktúry ale aj problematických dopravných napojení.
Dáta o doprave získavame kombináciou terénnych pozorovaní, dronových videí a dotazníkových prieskumov.
Identifikované problémy v lokalite formulujeme do dokumentu Záverečnej správy z participácie (v minulosti tzv. Plány mobility) spolu s našimi odporúčaniami na ich odstránenie alebo zmiernenie.
Prehľad mapovacích aktivít
- vymedzenie mapovaného územia,
- mapa spádu školy spolu z izochrónmi pešej dostupnosti (údaj, ktorý určuje za aký čas vie dieťa z danej zóny prísť pešo do školy),
- analýza vybavenosti územia,
- fotografický prieskum,
- mapovanie bariérovosti,
- dronové video z rannej špičky,
- dopravné mapovanie,
- analýza zastávok MHD v území,
- analýza dopravného značenia.
Uvedené mapovania aplikujeme na školy individuálne podľa potreby danej komunity. Nižšie nájdete niekoľko príkladov analýz, ktoré sme v minulých rokoch spracovali.
Mapa izochrón na ZŠ Vazovova.
Ranné dopravné mapovanie na ZŠ Vazovova.
Fotografický prieskum na ZŠ Vazovova.
Analýza bariérovosti na ZŠ Vazovova.
Dronový záber z rannej špičky na ZŠ Mudroňova.
Ranné dopravné mapovanie na ZŠ Mudroňova.
Tiež vás môže zaujímať
Bezpečné mesto, bezpečné detstvo
Aby mohli byť deti aktívne, potrebujú bezpečný priestor pre slobodný pohyb. Spoznaj aktivity, ktoré robíme pre bezpečnejšie ulice.
Aktívne mesto, aktívne detstvo
Zlepšujeme možnosti aktívneho dochádzania detí do školy, trávenia času a voľnej hry v meste.
Príjemné mesto, príjemné detstvo
Hlas detí je dôležitý. Chceme im načúvať, aby mohli prispievať k zlepšovaniu svojho mesta a svojho susedstva, v ktorom sa im bude žiť príjemnejšie. Preto je participatívny proces súčasťou každej spolupráce so školou.